9003010532 |
Dificultats en la relació comunicació i llenguatge |
2021-2022 |
Curs. Educació Infantil |
|
|
|
11/11/2021 - 7/4/2022 (35 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DIRE Dificultats en la relació comunicació i llenguatge
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està pensat per possibilitar el treball a l'aula amb infants que sovint ens donen la impressió que no es deixen educar. Les dificultats que ens trobem a la pràctica educativa per atendre aquests infants sovint ens porten a posicions estèrils de rigidesa, impotència i angoixa. Les problemàtiques que observem en l'eix de la relació i la comunicació donen compte de les dificultats que pot tenir l'infant per a trobar un lloc (simbòlic) en el món dels altres. Us convido a descol·locar-nos una mica per a descobrir nous punts d'obertura i invencions precises per acompanyar els infants en el procés de consentiment a ser educats.
|
| |
Objectius |
1- Situar les dificultats específiques dels infants de 0-6, en els processos de construcció de la personalitat: la relació amb els altres, amb l'entorn i amb els objectes.
2- Conèixer els punts en comú i l'especificitat de l'univers escolar enfront del familiar. La posició de l'educador.
3- Situar la tasca de l'atenció precoç a l'escola: detecció, intervenció i derivació a altres recursos de la xarxa socioeducativa i sanitària.
4- Repensar l'oferta educativa i el treball amb el grup per donar cabuda als funcionaments més particulars de cada infant.
|
| |
Continguts |
-Desenvolupament i normalitat. Fragilitats en el desenvolupament psíquic. Dels diagnòstics i discurs del dèficit al dels funcionaments particulars.
-Naixement del subjecte, la construcció del cos i el desenvolupament de la personalitat. Els trastornos de la relación , la comunicació i el llenguatge. Recursos de simbolització i recursos de suplència.
-Intervenció educativa: vincles afectius versus vincles educatius.La pedagogia de les condicions i la posició de l'educador. La funció de la institució escolar i el treball en equip. La relació amb les famílies. Concepte d'inclusió.
-Els aprenentatges: com aprèn un infant? Diferents camins d'accés al saber. La importància del joc. Metodologia i recursos a l'aula. Què ens ensenyen els autistes?
-Prevenció, detecció precoç i treball amb xarxa. Indicadors de risc. Orientacions i recursos específics.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Colilles
|
| |
Avaluació |
Anàlisi dels casos que presentarán les educadores.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals.
Elaboració de les tasques acordades: lectures i análisis de textos i vídeos i presentació de casos.
|
| |
Persones destinatàries |
*Per poder accedir a aquesta formació cal que s'apuntin, mínim dues persones per centre. Destinataris mestres d'Ed Infantil i/o membres de l'equip directiu.
|
| |
E-mail |
cesire-emocio-grup@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
11/11/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
25/11/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dijous |
09/12/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
13/01/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dijous |
27/01/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 6 |
dijous |
10/02/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 7 |
dijous |
24/02/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 8 |
dijous |
10/03/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 9 |
dijous |
24/03/2022 |
1800 |
2000 |
Sessió 10 |
dijous |
07/04/2022 |
1800 |
2000 |
|
| |